10 anledningar att bli brädad av paddleboards!

  1. Man får komma ut i naturen och njuta av att vara nära vatten= alltså, det är sådan energi för själen att få paddla i en solnedgång!! Avstressande och meditativt.
  2.  Det är bra träning för bålmuskler samt balanssinnet. Armarna får sig en omgång också när man pumpar brädan.
  3. Det är trevligare än att umgås på café. Ofta tar jag med mig någon på min stora bräda som man kan vara två på, så paddlar vi iväg en sväng och stannar på lite medhavd fika på en mysig öde strand eller liten ö. Så njuter vi och pratar om livet.
  4. Lätt. SUP-brädan är lätt att ta med och förvara, den blir stor som en vandringsryggsäck när den är nedpyst. Jag förvarar min i garaget.
  5. Lätt att gilla! Alla jag har dragit med ut på SUP-äventyr har älskat det. Tvååringen, nioåringen, sextioåringen och… ja alla däremellan
  6. Äventyr. Att paddla i en å, i ett hav, i en sjö i ett naturreservat, i en kanal i stan eller i höga vågor…. ja det är nya upplevelser och äventyr varje gång!
  7. Det funkar även i ganska kallt vatten. Vid 15 grader, om man har halvkroppsvåtdräkt.
  8. Spontant. Man behöver inte planera så långt i förväg. Ser vädret ok ut, och om det inte överstiger 4-5 sekundmeter så är det bara att sticka iväg! Man är omklädd och brädan är pumpad på fem minuter
  9. Träningsvariation. Man kan sitta på rumpan med kajakpaddel, sitta på knä, stå på knä och stå upp. Alla sätt ger olika träning för olika delar av kroppen.
  10. Beroendeframkallande. Att paddla är roligt och kommer att få dig att prata med massa folk du stöter på. Sup drar ögnonen till sig – för det är SUPercoolt.

Lämna en kommentar